S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

KONTAKTY

KOLACALEK.CZ Petr Čálek
Kolínská 969 Uhlířské Janovice
28504
tel: +420777022470
ICO 44705662
DIC CZ7002240850

NEJPRODÁVANĚJŠÍ


Reklamace Specialized
Záruční podmínky a Reklamace Specialized

Řešíme reklamace veškerého zboží značky Specialized, zakoupeného u nás nebo z jiných zdrojů.

Provádíme garanční prohlídky kol Specialized zakoupených u nás i jinde.

Na garanční prohlídku je nutné se objednat na emailu petrcalek@seznam.cz

U kol zakoupených u nás nebo na webu specialized.com je garanční prohlídka zdarma.

U kol zakoupených u jiných prodejců v ČR 990Kč.

U kol zakoupených mimo ČR 1490Kč.

ZÁRUČNÍ PODMÍNKY SPECIALIZED

Naší první zásadou u Specialized je, že "jezdec je šéf". Naší prioritou je nabízet jezdcům ty nejinovativnější cyklistické výrobky na světě a stát si za produkty, které prodáváme. Z tohoto důvodu jsme rádi, že můžeme nabídnout jednu z nejvelkorysejších a jezdcům nejpřívětivějších záručních podmínek v oboru. Je to také jednoduché:

Položka Záruka registrovaných produktů Záruka, pokud není produkt registrován
Doživotní záruka* pro původního majitele na konstrukční vady materiálu nebo zpracování na VŠECHNY modely rámů a vidlic značky Specialized.

- Zahrnuje sedlové a řetězové vzpěry u celoodpružených kol
- Nevztahuje se na odpružené vidlice a díly odpružení
- Nevztahuje se na lak a grafiku (ty jsou zahrnuty níže).
Doživotní 2 roky
Doživotní záruka* na karbonové komponenty Roval Doživotní 2 roky
Na ostatní produkty značky Specialized se vztahuje dvouletá záruka

- Barva a grafika na rámech a rámových sadách
- Komponenty značky Specialized
- Společné značkové odpružení (BRAIN)
- Motory a komponenty pohonných systémů na elektrokolech
- Výbava
- Přilby
- Obuv
2 roky 2 roky
Na akumulátory Turbo se vztahuje záruka 2 roky nebo 300 nabíjecích cyklů - podle toho, co nastane dříve. 2 roky 2 roky
Na oblečení značky Specialized a další neuvedené položky se vztahuje dvouletá záruka. 2 roky 2 roky
Na pozdější majitele (druhého nebo pozdějšího) se vztahuje dvouletá záruka od data původního nákupu původním kupujícím. 2 roky 2 roky

*Zaregistrujte své kolo, rámovou sadu nebo kola Roval během prvních 90 dnů od nákupu a získejte doživotní záruku pro původního majitele.

První servisní prohlídka by měla být provedena po ujetí 100-200 km. Nejpozději pak 2 měsíce od data zakoupení jízdního kola.

Záruční podmínky Specialized

I. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
1. Výrobce se zaručuje, že nové kolo / rámová sada nemá výrobní a materiálové vady.
2. Dovozce se zaručuje, že jízdní kolo Specialized daného typu a výrobního čísla
odpovídá státním normám a technickým předpisům.
3. Záruka se vztahuje na vady kola nebo jeho části v okamžiku převzetí kupujícím.
4. Zákonná záruční doba na nové kolo je 2 roky od data prodeje prvnímu zákazníkovi /
majiteli a během této doby je přenosná na další majitele.
5. Záruční doba na lak a obtisky pod lakem je 2 roky.
6. Na rám kola je po uplynutí zákonné dvouleté záruční lhůty poskytována
nadstandardní doživotní záruka (viz odstavec Nadstandardní záruka dále).
7. Veškerá těsnění a gumové části v tlumičích a odpružených vidlicích FOX Racing Shox,
Specialized nebo jednotkách s technologií Brain podléhají běžnému opotřebení provozem a
jejich životnost nemusí být delší než 90 dnů. Opotřebení není považováno za závadu, nýbrž
za běžný provozní stav s výměnou plně v režii zákazníka.
8. Majitel kola je povinen absolvovat záruční prohlídku v autorizovaném servisu po ujetí
100–200 km, nejpozději však do 2 měsíců od data nákupu. Záruční prohlídka je bezplatná
pouze u prodejce, u kterého bylo kolo zakoupeno. U kol zaoupených skrze Specialized.com
je záruční prohlídka zdarma u jakéhokoliv prodejce Specialized.
9. Kolo je složitý technický výrobek a jako takový vyžaduje dostatečnou a pravidelnou
odbornou péči. Provozování kola za ztížených podmínek (bláto, déšť, prach, závody,
agresívní jízda) dramaticky snižuje životnost celého kola. V takových případech je nutná
mnohem častější údržba a opravy.
10. Důrazně se doporučuje provádět odborný servis v dealerské síti Specialized.
Zaměstnanci těchto prodejen a servisů jsou pravidelně odborně školeni a mají přístup i k
informacím, které jiní prodejci nebo opravny nemají.
11. Za veškerá seřízení kola v záruční době se platí.
12. Dokument umožňující zahájení reklamační procedury je doklad o koupi. Uložte si
prosím tento dokument na bezpečném místě.
13. Kolo musí být předkládáno k reklamaci u autorizovaného prodejce Specialized čisté a
kompletní. Reklamovaný rám, odpružená vidlice, tlumič nebo jiné díly z kola nesmí být k
reklamaci předkládány samostatně demontované, pokud nebyly samostatně zakoupené.
14. Reklamovaný rám kola musí být v původním laku a barevné variantě.
15. V případě reklamace je požadováno doložení odborného servisu kola u
autorizovaného prodejce Specialized alespoň 1x ročně (viz Servisní intervaly a Servisní
záznamy).
16. V případě oprávněné reklamace se dovozce zavazuje k opravě nebo výměně vadné
součásti kola za novou stejnou nebo jinou
s podobnými technickými parametry. Vzhledem k mnoha barevným variantám nelze vždy
zaručit dodržení barvy, v případě nedostupnosti originální barvy bude dodána součást v
neutrální barvě (černá, bílá, stříbrná).
17. Jediným a konečným arbitrem rozhodujícím ve věci oprávněnosti reklamace
komponentů, jejichž výrobcem není Specialized, je oficiální zastoupení výrobce tohoto
komponentu.
18. Pokud Vám cokoliv ze záručních podmínek není jasné, kontaktujte Vašeho prodejce.
II. NADSTANDARDNÍ ZÁRUKA NA RÁM
Výrobce poskytuje po uplynutí zákonné dvouleté záruční doby nadstandardní doživotní
záruku na rám kola pro prvního majitele za těchto zvláštních podmínek:
1. Nadstandardní záruka je smluvní, řídí se pouze tímto odstavcem a nevztahuje se na ni
Občanský zákoník.
2. Nadstandardní záruka na rám je podmíněna on-line registrací kola do databáze
Specialized, a to do 90 dnů od data prodeje.
3. Výrobce se zaručuje, že po dobu životnosti kola v původní specifikaci opraví, anebo
vymění na své náklady rám, pokud se na něm vyskytla závada, jejíž příčinou je výrobní
nebo materiálová vada. Životnost kola je závislá na mnoha faktorech (intenzita, způsob
a podmínky používání kola, kvalita a pravidelnost servisu, váha jezdce atd.). Doživotní
záruka je zde míněna ve smyslu životnosti rámu kola, nikoliv života majitele kola. Tato
záruka neznamená, že rám nebo kolo jsou nezničitelné a budou existovat věčně.
4. Jediným a konečným arbitrem pro posouzení oprávněnosti reklamace je dovozce. V
případě oprávněné reklamace bude rám opraven nebo vyměněn za nový stejný, anebo
jiný s podobnými technickými parametry (nejbližší dostupnou alternativou). Nelze
zaručit dodržení modelového roku, barvy, průměrů trubek a geometrie, jako měl
reklamovaný rám.
5. U celoodpružených rámů od modelového roku 2018 platí tato doživotní záruka na
kompletní rám včetně zadní stavby (řetězové a sedlové vzpěry, vahadlo).
6. Reklamovaný rám kola musí být v původním laku a barevné variantě.
7. Veškeré náklady na zprovoznění kola z důvodu odlišností nového rámu hradí majitel
kola (nutnost dokoupení jiných komponentů z důvodů změněné geometrie, průměrů
trubek, zdvihů nebo rozměrů vidlic a tlumičů apod.). Předmětem záruky je pouze rám,
práce servisu spojená s přestavbou event. vylepšením kola kvůli modelově novějšímu
rámu jde plně k tíži majitele kola.
III. VÝLUKY ZE ZÁRUK
Záruku nelze uplatnit zejména v těchto případech:
1. Vady a poškození vzniklá v důsledku nevhodného způsobu použití, hrubého nebo
necitlivého zacházení, nedostatku údržby nebo neodborné opravy (např. deformace vodítek
měniče a přesmykače, sedlovky; rozpojení nebo zkroucení řetězu vlivem nesprávného
řazení; vytržené závity; koroze a oxidace; ztráta funkce hydraulických systémů kvůli
nesprávnému typu kapaliny; vrypy do lakovaných ploch; zkroucení středové osy; prasknutí
sedlové trubky rámu následkem sedlovky vysunuté více, než je značka maximálního
vysunutí; deformace brzdných ploch karbonových ráfků v důsledku přehřátí nevhodným
brzdným stylem)
2. Veškerá mechanická poškození, která jsou důsledkem pádu, přetížení, havárie (např.
deformace rámů, vidlic, ráfků, řídítek, představců, sedlovek, ližin sedla, středových os, klik;
poškození potahu sedla; proražení karbonových rámů nárazem; prasknutí karbonových
rámů v důsledku nepředpokládaného směru namáhání; poškození kostry pláště ostrým
předmětem; porušená geometrie pružící jednotky kvůli nesprávnému nastavení nebo nízké
tvrdosti pružiny; deformovaná výměnná koncovka rámu)
3. Mechanická poškození vzniklá nadměrnou silou nebo nedodržením maximálních
povolených utahovacích momentů (např. přetažení objímek zejména karbonových
komponentů - sedlovek, řídítek a představců).
4. Běžné opotřebení provozem (např. vůle v ložiscích; vůle v pouzdrech odpružené
vidlice; vrypy, rýhy a jiné změny povrchu sedlovek v důsledku posunu v sedlové trubce
rámu; opotřebení brzdných ploch ráfků; protažení řetězu; opotřebení kazety a převodníků v
důsledku používání vytaženého řetězu; pokles kapacity baterie elektrokola o více než 25 %
po 300 plných nabíjecích cyklech, nebo 2 letech).
5. Ztráta dílů kvůli uvolnění spojovacích prvků (např. z důvodů montáže bez použití
pojistného tmelu Loctite během servisu kola).
6. Seřízení jednotlivých mechanizmů kola (např. nastavení měniče a přesmykače;
seřízení vůlí nábojů, hlavového a středového složení; rozcentrování kol).
7. Záruka se nevztahuje na drobné spotřební díly, které v závislosti na podmínkách
provozu mohou podléhat velmi rychlému opotřebení (lanka, dráty, niple, brzdové špalíky a
destičky, ložiska zadní stavby u celoodpružených kol, rukojeti apod., hlavní napájecí kabel
mezi motorem a baterií). Reklamace těchto dílů se uznávají jen u ještě neprovozovaných kol.
IV. ZÁNIK ZÁRUKY
Záruka zaniká v kterémkoliv z následujících případů:
1. Uplynutí záruční doby.
2. Neuskutečnění záruční prohlídky v předepsaném termínu.
3. Pokud nebyla záruka uplatněna bezprostředně po zjištění závady.
4. Modifikace kola nebo jeho části (např. doplnění otvorů pro vstup kabelů do rámu,
změna prvků odpružení, neoriginální lak, jakýkoliv zásah do elektroniky nebo zvýšení
rychlosti s asistencí motoru mimo tovární nastavení u elektrokol apod).
5. Nesprávná obsluha nebo nevhodné použití viz příloha A v Uživatelské příručce ke
kolu Specialized.
6. Nedostatečná údržba, nedodržení servisních intervalů jednotlivých prvků nebo
neodborná oprava.
7. Mytí kola pomocí vysokotlakých zařízení nebo agresívních čistících prostředků.
8. Nevhodné uskladnění jízdního kola (místa vlhká, trvale vystavená slunečnímu záření
nebo jiným agresivním vlivům).
9. Účast při nehodě nebo silniční kolizi.
10. Poškození karbonových rámů a komponentů vystavených zdroji intenzívního
tepelného záření (uskladnění u zdrojů topení, transport na automobilovém nosiči v blízkosti
výfukového systému).
V. SERVISNÍ INTERVALY
Následující výčet nutných servisních prohlídek obsahuje pouze nejdůležitější intervaly, které
je nutné dodržet kvůli platnosti záruky. Ostatní běžné intervaly, které jsou velice závislé na
způsobu a podmínkách použití Vašeho kola, najdete buď blíže specifikované v Uživatelské
příručce ke kolu Specialized, anebo je konzultujte s Vaším prodejcem. Upozorňujeme, že
nejdůležitější údržbou tlumičů a vidlic obecně je vnější očištění kluzáků nebo pístnice po
každé jízdě a jejich časté mazání silikonovým olejem tak, aby se nadměrně
neopotřebovávalo stírací prachové těsnění.
Doporučujeme si ponechat doklady o provedení těchto servisních úkonů.
1. Celé kolo: kompletní odborný servis u autorizovaného prodejce Specialized 1x ročně
2. Odpružené vidlice FOX: výměna oleje a kontrola ve FOX servisním centru 1x ročně,
čištění a výměna oleje Float Fluid ve vzduchové komoře každých 100 hodin
3. Tlumiče FOX: výměna oleje a kontrola ve FOX servisním centru
1x ročně
4. Odpružené vidlice a tlumiče vybavené systémem Specialized Brain: výměna oleje a
kontrola v servisním centru Specialized Europe B.V. max. po 100 hodinách, avšak alespoň 1x
ročně
5. Odpružené vidlice a tlumiče Öhlins: výměna oleje a kontrola v autorizovaném
servisním centru Öhlins max. po 100 hodinách, avšak alespoň 1x ročně
6. Všechny ostatní vidlice a tlumiče: výměna oleje a kontrola
v odborném servisu max. po 100 hodinách, avšak alespoň 1x ročně
7. Všechny vidlice a tlumiče: čištění a mazání všech těsnění vzduchových komor po
30—50 hodinách provozu
8. Teleskopické sedlovky Specialized Command Post: kompletní servis 1x ročně
9. Kapalinové brzdy: výměna brzdové kapaliny DOT 4, DOT 5.1 – 1x ročně
VI. UPOZORNĚNÍ
1. Kolo není určeno k provozu na pozemních komunikacích. Pokud bude takto
používáno, musí být dovybaveno podle aktuálních obecně závazných právních předpisů (viz
zákon 56/2001 Sb. a vyhláška Ministerstva dopravy č. 341/2014 Sb. a jejich novelizace). Kolo
není určeno dětem do 14 let na hraní.
2. Výrobce ani dovozce nenesou žádnou zodpovědnost za škodu nebo zranění vzniklá v
souvislosti s používáním jízdního kola.
3. Mějte na zřeteli, že montáž příslušenství na karbonové komponenty včetně rámů kol
je z důvodu vlastností karbonu nežádoucí a může vést k vážnému zranění nebo smrti.
Karbonové rámy a komponenty mají za cíl zejména snížení váhy kola, a proto se
nepředpokládá např. montáž dětských sedaček a přívěsných vozíků na rám kola, montáž
nosičů brašen na sedlovky nebo řídítka z karbonu apod. V podobných případech si nechte
odborně poradit od autorizovaných prodejců Specialized.
4. Kola s karbonovými rámy do modelového roku 2019 nejsou konstruována pro použití
v trenažérech s pevným uchycením. Při jízdě na těchto trenažérech dochází k působení zcela
odlišných sil s důsledkem poškození rámu kola.
5. Elektrokola v kategorii L1e-B (tzv. “rychlá” elektrokola s podporou motoru až do
rychlosti 45 km/h) jsou z pohledu zákona motorovými vozidly. Majitel je povinen takové
vozidlo registrovat u příslušného úřadu s registrem silničních vozidel a provozovat jej v
souladu se Zákonem o silničním provozu č. 361/2000 Sb.
6. Nedodržením strukturálních hmotnostních limitů rámu nebo komponentu může dojít
k jejich poškození, což může mít pro jezdce fatální následky.
7. Uživatelská příručka ke kolu Specialized je obecným návodem
a nemůže pokrýt všechny požadavky na informace zejména ohledně nastavení odpružení.
Nechte si vysvětlit způsob nastavení vyhovující Vašemu jízdnímu stylu a podmínkám provozu
od Vašeho prodejce. Na požádání Vám také prodejce může dodat podrobnější písemné
informace k odpružení FOX, Specialized a RockShox, pokud se vyskytuje na Vašem kole.
8. Aktualizované návody k používání a nastavení prvků odpružení nebo jiných
důležitých komponentů najdete na následujících webových stránkách:
• Specialized: www.specialized.cz
• FOX: www.cyklosvec.cz
• Formula: www.bartonicek.cz
• RockShox, Sram: www.cyklozitny.cz www.aspire.cz
• Shimano: www.paul-lange.cz
• X-Fusion: www.kgbike.cz
• Tektro/TRP: www.uniag.biz
• Öhlins: www.halbich.cz
Uvedené záruční podmínky jsou platné pro kola zakoupená u autorizovaných prodejců
Specialized na území České republiky a Slovenska. Záruční podmínky v různých částech světa
se liší z důvodu odlišných zákonů i kvůli jiným regionálním odlišnostem.

Crash Replacement Specialized

CRASH REPLACEMENT Program

V návaznosti na naši standardní i nadstandardní záruku je mnoho výrobků značek Specialized a Roval dále kryto programem Crash Replacement. Pokud výrobek zahrnutý do programu Crash Replacement poškodíte během jízdy způsobem, který není krytý zárukou, můžete zažádat přes autorizované prodejce Specialized o jeho opravu nebo výměnu za zvýhodněnou cenu.

Záruční podmínky najdete zde.

Produkty v programu Crash Replacement *

Doba krytí

Rámy a rámové sady

Doživotní**

Tlumiče s technologií BRAIN ***

 

 

5 let

 

Produkty značky Roval

Karbonové komponenty (řídítka, představce, sedlovky, kliky, sedla-ližiny)

Turbo elektronické komponenty (baterie, motory, displeje, dálková ovládání, elektronická kabeláž)

Helmy & tretry

*Program Crash Replacement zahrnuje pouze produkty značek Specialized nebo Roval. Nevztahuje se na komponenty jiných výrobců osazené na kolech. Třetí strana výrobce komponentů může mít vlastní program Crash Replacement (informujte se prosím na webu výrobce, nebo u Vašeho prodejce Specialized).

**Doživotní záruka je zde myšlená ve smyslu živostnosti rámu jízdního kola, nikoliv majitele. Více v Záručním listu.

***Nevztahuje se na odpružené vidlice. Komponenty odpružení nejsou v rámci programu Crash Replacement považovány za součásti rámů nebo rámových sad.

STRUKTURA SLEV

Všechny slevy vychází z doporučených maloobchodních cen včetně DPH. Ceny se mohou lišit dle místa prodeje. 

Crash Replacement od data prodeje

Do 3 let

3 až 4 roky stáří

4 až 5 let stáří

Starší 5 let*

Ceny (sleva z dop. MOC s DPH)

35% sleva

25% sleva

20% sleva

20% sleva

*Vztahuje se pouze na rámy a rámové sady

DŮLEŽITÉ PODMÍNKY PRO PROGRAM CRASH REPLACEMENT

Program se vztahuje pouze na mechanická poškození způsobena při jízdě. Nevztahuje se na kosmetická poškození.

Žádost o výměnu / opravu je nutné podat pouze přes autorizovaného prodejce Specialized (

seznam prodejců zde). V závislosti na poškození Specialized ve spolupráci s prodejcem posoudí, zda produkt splňuje podmínky programu pro případnou nabídku nového produktu, nebo opravu. Nabídnutá cena závisí na Vaší aktuální lokalitě, poškozeném produktu, délce vlastnictví. Podrobnosti Vám sdělí Váš autorizovaný prodejce Specialized. Pro žádost je nutné předložit původní prodejní doklad a Záruční list (u rámů a rámových sad). Program se vztahuje i na další majitele, ne pouze na prvního. Skladové zásoby starších modelů jsou omezené, nebo již neexistují. Pokud nabídneme výměnu, nabízený produkt bude mít podobné, nebo lepší technické parametry než poškozený produkt, zpravidla se bude jednat o novější, lepší model.

Dopravné hradí Specialized. Prodejce Specialized je oprávněn Vám naúčtovat servisní práce a náklady spojené s vyřízením žádosti.

Doba krytí je založena na původním datu nákupu originálního produktu. V případě výměny produktu v rámci programu nový vyměněný produkt již nespadá do programu Crash Replacement.

Za našimi produkty si stojíme a chceme si být jistí, že jezdci Specialized jsou spokojení. Zároveň si vyhrazujeme právo odmítnout žádost o výměnu / opravu, pokud máme podezření na pokus o zneužití programu nebo pokud výrobek nesplňuje podmínky programu.

V případě dalších dotazů ohledně programu Crash Replacement prosím kontaktujte Vašeho autorizovaného prodejce Specialized, nebo nám napište e-mail na infocz@specialized.com (do předmětu uveďte Crash Replacement a označení produktu, na který se ptáte).

SPECIALIZED CRASH REPLACEMENT

ČASTO KLADENÉ DOTAZY:

Kdo může využít programu Crash Replacement?

První majitelé / původní kupující po dobu 5ti let od data nákupu (nebo po dobu životnosti materiálu u rámů a rámových sad). Další majitelé (druzí a další majitelé) mohou využít programu po dobu 2 let od původního data nákupu (datum nákupu prvního majitele). Další majitelé musí vždy předložit platný původní prodejní doklad (+ Záruční list u kol a rámových sad).

**
Co se považuje za platný prodejní doklad?**

Originál účtenky / faktury nebo prodejcem vystavený jasně označený duplikát.

**
Měl(a) jsem nehodu, kde došlo k mechanickému poškození rámu. Mohu dostat slevu na nový?**

Ano - za předpokladu splnění podmínek vlastnictví a stáří produktu zmíněných výše a po předložení platného prodejního dokladu (+ Záručního listu u kol a rámových sad).

Jsou v programu zahrnuté i díly jako kazety, řetězy, řazení nebo brzdy?

Program Crash Replacement zahrnuje pouze produkty značek Specialized nebo Roval. Nevztahuje se na komponenty jiných výrobců osazené na kolech. Třetí strana výrobce komponentů může mít vlastní program Crash Replacement.

Co dělat v případě, že mám problém s produktem, který není uvedený v tabulce?

Produkty, které nejsou uvedené v tabulce, nespadají do programu Crash Replacement a nelze u nich požadovat uplatnění programu. V případě dotazů kontaktujte Vašeho autorizovaného prodejce Specialized, nebo nám napište e-mail na infocz@specialized.com (do předmětu uveďte Crash Replacement a označení produktu, na který se ptáte).

KONTAKTY

KOLACALEK.CZ Petr Čálek

Adresa: Kolínská 969 Uhlířské Janovice

PSČ: 28504

Telefon: +420777022470

ICO 44705662

DIC CZ7002240850

OTFmMjc2N